S T A T U T
Miejskiego Ludowego
Klubu Sportowego „Krajna” w Sępólnie Krajeńskim
TEKST JEDNOLITY
Rozdział I
Nazwa, teren
działania, siedziba i charakter prawny
§ 1.
1.
Stowarzyszenie nosi nazwę: Miejski Ludowy Klub Sportowy „Krajna” w Sępólnie
Krajeńskim (w skrócie: MLKS „Krajna” ) zwane dalej Klubem.
2. Klub
działa zgodnie z Ustawą z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U.Nr 127, poz.
857 z późn.zm.), ustawą z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach
(Dz.U. Dz 2001r. Nr 79, poz. 855 z późn.zm.) ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Z 2010 r. Nr 234
poz. 1536 z późn. zm.) oraz niniejszym statutem.
§ 2.
Terenem
działania Klubu jest obszar miasta i gminy Sępólno Krajeńskie, a siedzibą
Sępólno Krajeńskie.
§ 3.
1. Klub
posiada osobowość prawną.
2. Organem rejestrowym Klubu jest Krajowy Rejestr Sądowy.
§ 4.
Klub może
przystępować do związków stowarzyszeń kultury fizycznej.
§ 5.
Klub używa
pieczęci, odznak i znaków organizacyjnych z zachowaniem obowiązujących w tym
zakresie przepisów.
§ 6.
1. Klub
opiera swoją działalność na aktywności ogółów członków.
2. Do prowadzenia działalności statutowej Klub może zatrudnić pracowników
etatowych.
Rozdział II
Cele i środki
działania
§ 7.
Celem Klubu
jest:
1.
Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej poprzez rozwój różnych dyscyplin
sportowych oraz stałe podnoszenie jego poziomu.
2. Organizacja masowych imprez sportowo-rekreacyjnych.
3. Dbanie o rozwój bazy sportowo-rekreacyjnej.
4. Czynny udział w życiu kulturalnym, gospodarczym i społecznym oraz
podnoszenie poziomu kulturalnego, wychowawczego i sportowego członków.
5. Edukacja poprzez prowadzenie szkoleń sportowych dla dzieci i młodzieży.
6. Organizacja zawodów sportowych.
7. Organizowanie i prowadzenie współzawodnictwa sportowego.
8. Zapewnienie bezpiecznego uprawiania sportu.
9. Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej.
10. Działalność na rzecz integracji europejskiej oraz rozwoju kontaktów
współpracy między społeczeństwami.
11. Promocja i organizacja wolontariatu.
12. Działalność na rzecz rodziny.
13. Działalność na rzecz rozwoju rybołówstwa i akwakultury.
§ 8.
Klub
realizując swoje cele podejmuje następujące środki działania:
1. Organizuje sekcje i szkolenia sportowe, w tym otacza opieką zawodników oraz
stwarza dogodne warunki do rozwoju różnych dyscyplin sportu .
2. Dąży do zapewnienia wysokiego poziomu moralnego zawodników sportowych i
działaczy.
3. Organizuje różnego rodzaju własne zawody i imprezy sportowe oraz uczestniczy
w państwowym i wewnątrzorganizacyjnym systemie zawodów sportowych.
4. Propaguje rozwój kultury fizycznej poprzez aktywne uczestniczenie w
realizacji programów środowiskowych, gminnych, wojewódzkich i krajowych.
5. Organizuje kursy, seminaria oraz obozy szkoleniowe dla zawodników, działaczy
i instruktorów.
6. Zarządza posiadanymi obiektami i urządzeniami sportowymi oraz rekreacyjnymi
dbając o ich rozbudowę, modernizację, remonty i konserwacje.
7. Współdziała w zakresie rozwoju różnych dyscyplin sportu oraz form aktywnego
wypoczynku z właściwymi instytucjami i organizacjami.
8. Organizuje i prowadzi działalność gospodarczą z zachowaniem w tym zakresie
przepisów:
• 93.12.Z – Działalność klubów sportowych
• 93.29.Z – Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna
• 85.51.Z – Pozostałe formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i
rekreacyjnych
• 93.13.Z – Działalność obiektów służących poprawie kultury fizycznej
• 55.30.Z – Pole kempingowe (włączając pola dla pojazdów kempingowych) i pola
namiotowe.
• 47.11.Z – Sprzedaż detaliczna prowadzona w nie wyspecjalizowanych sklepach z
przewagą żywności.
• 56.10.A – Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne
• 56.21.Z – Przygotowanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych
(catering)
• 49.41Z – Transport drogowy towarów
• 68.20.Z – Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi
• 77.21.Z – Wynajem i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego
• 73.12.D – Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w
pozostałych mediach
9. Podejmuje inne przedsięwzięcia w celu realizacji działalności statutowej.
§ 9.
1. Wszystkie
organy Klubu są wybierane i zobowiązane do składania wyborcom sprawozdań ze
swej działalności.
2. Organy Klubu podejmują samodzielne uchwały.
Rozdział III
Członkowie Klubu
§ 10.
Członkowie
Klubu dzielą się na:
1. Zwyczajnych
2. Wspierających
3. Uczestników
§ 11.
1. Członkami
zwyczajnymi Klubu są pełnoletnie osoby fizyczne.
2. Przyjęcie w poczet członków zwyczajnych następuje na podstawie zgłoszenia
przyjętego przez Zarząd Klubu.
§ 12.
Członkowie
zwyczajni mają prawo:
1. Uczestniczyć w walnych zebraniach Klubu z głosem stanowiącym oraz czynnym i
biernym prawem wyborczym.
2. Brać czynny udział w imprezach sportowych oraz używać godła i barw
klubowych.
3. Zgłaszać postulaty i wnioski wobec organów Klubu oraz oceniać ich
działalność.
4. Otrzymywać od organów Klubu pomoc w zakresie realizacji jego statutowych
zadań.
5. Korzystać z urządzeń Klubu.
§ 13.
Do
obowiązków członków zwyczajnych należy:
1. Przestrzeganie postanowień Statutu oraz uchwał organów Klubu.
2. Regularne opłacanie składek członkowskich.
3. Czynny udział w działalności Klubu.
§14.
1. Członkami
wspierającymi Klub mogą być osoby fizyczne lub prawne zainteresowane lub
współdziałające w rozwoju kultury fizycznej.
2. Przyjęcie w poczet członków wspierających następuje na podstawie zgłoszenia
przyjętego przez Zarząd Klubu.
§ 15.
Członkowie
Wspierający mają prawo:
1. Brać udział osobiście lub poprzez upoważnionych przedstawicieli w walnych
zebraniach z głosem doradczym.
2. Zgłaszać postulaty i wnioski wobec organów Klubu.
3. Korzystać z uprawnień wynikających z działalności statutowej.
§16.
Do
obowiązków członków Wspierających należy:
1. Udzielanie pomocy Klubowi w realizacji jego statutowych zadań.
2. Regularne opłacanie składek członkowskich oraz w miarę możliwości udzielanie
pomocy finansowej i materialnej Klubowi.
3. Przestrzeganie postanowień statutu.
§17.
1.
Uczestnikami są osoby niepełnoletnie, które mogą uczestniczyć w działalności
Klubu za zgodą swych prawnych opiekunów, a młodzież szkolna – także za zgodą
swych władz szkolnych.
2. Uczestnikom przysługują wszystkie prawa i obowiązki członków zwyczajnych
Klubu, z wyjątkiem głosu stanowiącego oraz czynnego i biernego prawa wyborczego
na walnych zebraniach Klubu.
§ 18.
Członkostwo
wygasa wskutek:
1. Pisemnej rezygnacji z członkostwa
2. Skreślenia z listy członków Klubu w razie:
– nieuczestniczenia w realizacji jego
statutowych zadań przez okres dłuższy niż 1 rok.
– zalegania z płatnością składek
członkowskich przez okres dwóch lat
– istotnego naruszenia postanowień
Statutu.
3. Rozwiązanie Klubu.
4. Skreślenie z listy członków Klubu następuje na podstawie uchwały Zarządu
Klubu.
Rozdział IV
Władze Klubu
§ 19.
1. Władzami
Klubu są:
a) Walne Zebranie
b) Zarząd
c) Komisja Rewizyjna
2. Kadencja organów trwa 4 lata.
3. Członkowie organów pełnią swe funkcje honorowo z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Prezes Zarządu może pełnić funkcję odpłatnie, na podstawie zawartej umowy o
pracę
5. Wybór organów Klubu odbywa się w głosowaniu
6. Jeżeli szczególne postanowienia Statutu nie stanowią inaczej uchwały
wszystkich organów zapadają zwykłą większością głosów, przy czym dla ich
ważności wymagana jest obecność co najmniej połowy liczby osób uprawnionych do
głosowania. W razie równości głosów rozstrzyga głos przewodzącego organu.
§ 20.
1. Walne
Zebranie Klubu jest najwyższą władzą Klubu.
2. Walne Zebranie Klubu zwoływane jest co najmniej raz w roku przez Zarząd,
przy czym termin, miejsce i porządek zebrania powinny być podane do wiadomości
członkom nie później niż 2 tygodnie przed datą zebrania, na tablicy ogłoszeń w
Klubie oraz w prasie lokalnej i w Internecie.
§21.
W Walnym
Zebraniu Klubu biorą udział z głosem stanowiącym członkowie zwyczajni oraz
głosem doradczym członkowie wspierający.
§ 22.
Do
kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:
1. Uchwalenie planów działalności Klubu
2. Rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz
dokonywanie oceny całokształtu działalności Klubu
3. Udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi
4. Wybór i odwołanie członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej, z zastrzeżeniem
§ 27.
5. Podejmowanie uchwał we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji
pozostałych organów Klubu
§ 23.
1. Zarząd
składa się z 7-11 członków w tym prezesa, 2 wiceprezesów, sekretarza i
skarbnika.
2. Liczbę członków Zarządu ustala Walne Zebranie Klubu
3. Zarząd Klubu zbiera się co najmniej raz na trzy miesiące.
§ 24.
Do
kompetencji Zarządu należy:
1) Reprezentowanie Klubu na zewnątrz
2) Wykonywanie uchwał Walnego Zebrania oraz Komisji Rewizyjnej
3) Kierowanie całokształtem działalności Klubu
4) Uchwalanie budżetu Klubu
5) Zarządzanie majątkiem i finansami Klubu
6) Powoływanie komisji, sekcji lub innych organów doradczych i opiniodawczych
oraz nadzorowanie ich działalności
7) Rozpatrywanie sporów pomiędzy członkami Klubu
8) Podejmowanie uchwał w przedmiocie skreślenia z listy członków Klubu
9) Przygotowanie, opracowanie i uchwalenie regulaminów obowiązujących w Klubie,
a w szczególności regulaminu organizacyjnego Klubu
Zarząd
wybiera ze swego grona prezesa, wiceprezesów, sekretarza i skarbnika.
§ 25.
1. Komisja
rewizyjna składa się z 3-5 członków.
2. Komisja rewizyjna wybiera ze swojego grona przewodniczącego i sekretarza.
3. Całokształt działalności Klubu, a w szczególności działalność
finansowo-gospodarcza podlega kontroli Komisji Rewizyjnej
4. W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić członkowie Zarządu
5. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu
§ 26.
Do
kompetencji Komisji należy:
1. Przeprowadzanie corocznych kontroli działalności statutowej i
finansowo-gospodarczej Klubu
2. Egzekwowanie od Zarządu wyjaśnień dotyczących jego działalności
3. Składanie Walnemu Zebraniu Klubu sprawozdania ze swej działalności
4. Zgłaszanie na zasadzie wyłącznego prawa wniosku o udzielenie absolutorium
Zarządowi
§ 27.
W przypadku
rezygnacji bądź odwołania członków Zarządu, Komisji Rewizyjnej – organom tym przysługuje prawo kooptacji.
Liczba członków organów z kooptacji nie może przekroczyć 1/3 liczby członków
danego organu pochodzących z wyboru.
Wskutek kooptacji, Zarząd dokonuje wyboru funkcji członków stosowanie do
§24 ust.2.
Wskutek kooptacji, Komisja Rewizyjna dokonuje wyboru funkcji członków
stosowanie do §25 ust.2.
Rozdział V
Sekcje Klubu
§ 28.
Sekcje są
jednostkami organizacyjnymi Klubu tworzonymi przez Zarząd w celu realizacji statutowych
zadań poszczególnych dyscyplin sportu oraz w zakresie pozostałych działalności
statutowych Klubu.
§ 29.
Sekcje
grupują członków Klubu wg ich zainteresowań.
§ 30.
Działalnością
poszczególnych sekcji kierują kierownicy powoływani przez Zarząd.
Rozdział VI
Nagrody i kary
§ 31.
Za aktywny
udział w realizacji zadań Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody, zgodnie z
regulaminem uchwalonym przez Zarząd Klubu.
§ 32.
Regulamin
dyscyplinarny określający rodzaje kar i tryb postępowania uchwala Zarząd Klubu.
Rozdział VII
Majątek i
Fundusze
§ 33.
1. Majątek
Klubu stanowią: nieruchomości, ruchomości i fundusze.
2. Na fundusze Klubu składają się:
a) dotacje udzielane na realizację zadań zleconych
b) wpływy ze składek członkowskich
c) darowizny
d) inne wpływy z działalności statutowej i gospodarczej Klubu .
§ 34.
1. Do
ważności oświadczeń woli w imieniu Klubu w zakresie praw i obowiązków majątkowych
wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu, Prezesa lub Wiceprezesa
oraz Skarbnika lub upoważnionego członka Zarządu.
2. W zakresie dotyczącym działalności gospodarczej oświadczenie takie mogą
składać również Kierownik Klubu i Główny Księgowy.
Rozdział VIII
Zmiany Statutu
i rozwiązywanie Klubu
§ 35.
1. Zmiany
Statutu lub rozwiązywanie Klubu może nastąpić na mocy Uchwały Walnego Zebrania
Klubu podjętej większością 2/3 głosów w obecności ½ ogólnej liczby osób
uprawnionych do głosowania .
2. Uchwała o rozwiązaniu Klubu określa sposób likwidacji oraz przeznaczenie
majątku Klubu.
Sępólno Krajeńskie 10.05.2024 r.

Copyright © 2023 MLKS Krajna Sępólno Krajeńskie
Design by WebStudioDesign